Geen cadeautjes bij Rohda 3 – Kamerik 2 (2-4)

Rohda '76 3

Jorn Kwakkenbos (intikker)
Assist: Jaap de Wit
...
Brahim Klein (schot)
Jaap de Wit (schot)
Assist: Brahim Klein

Mannen zaterdag, 2, 4e klasse 03

22 november 2014 14:30

Zaterdag 22 november, de dag dat de Sint diverse plaatsen bezocht, stond ook de uitwedstrijd tegen Rohda 3 op het programma. Omdat groep A en B hebben verzaakt om verslag te doen van de laatste wedstrijden besloot de Sint om ditmaal zelf maar te gaan kijken .

Ondanks de door Joris in de kleedkamer voortgebrachte dampen betrad Kamerik toch met 11 fitte spelers het kunststof tapijt van veld 3. Na een rommelige openingsfase keek Kamerik na matig verdedigen als snel tegen een 2-0 achterstand aan door twee afgeronde counters. Ondanks deze teleurstelling zag de sint dat Kamerik bleef voetballen en geduldig bleef wachten op de kansen die altijd komen. Jorn zorgde met een intikker uit een vrije bal van Michel, die eerst nog met de hand werd verdedigd, voor de aansluitingstreffer. Wolther scoorde nog voor rust na een mooie aanval de 2-2. De Sint genoot van de wijze van juichen ,waarbij Wolter een prima imitatie van de sint liet zien door een virtuele mijter op zijn hoofd te zetten.

Ook na de thee beet de tegenstander flink van zich af waarbij met name Ibi het nog een aantal malen moest ontgelden. De leidsman trok vandaag echter zijn eigen plan en cadeautjes werden niet uitgedeeld. Rohda bleef echter ook in de 2de helft de nodige speculaas ‘kekies’ uitdelen waardoor o.a. Rick vroegtijdig de wedstrijd moest staken.

De sint wijt verder weinig woorden aan de 2de helft. Enige hoogtepunten waren de 2-3 van Ibi die als wel vaker diep ging en met een magnifieke stift de keeper kansloos liet, en de 2-4 van Jaap die binnen punterde na een prima voorbereidend werk van zijn collega-aanvaller.

De sint is zodoende weer wat beter op de hoogte en zag Kamerik 2 bovendien de koppositie grijpen. Het doet de Sint deugd dat Kamerik wederom enorme veerkracht toonde door een achterstand om te buigen in een winstpartij. De sint begrijpt de teleurstelling van voetballers die geen 90 minuten maken, maar de wijze waarop daar sommige spelers wordt omgegaan moet beter om de schaal te pakken. Datzelfde geldt voor het verbale gedrag binnen en buiten het veld richting de referee. De sint zal onder het genot van een cb’tje en een bitterbal van Patrick zijn pieten om advies vragen om dit te verbeteren. Bovendien denkt de Sint nog na over een sanctie voor groep A en B.

Zaterdag volgt de spannende topper thuis tegen CVC Reeuwijk. Een uitgelezen mogelijkheid om het gat met deze titelconcurrent te vergroten.

Foto's van de wedstrijd