vv Kamerik B1 - Kagia B1 5-2 (2-2)

Kagia B1

Daan Cornet (schot)
Nick van Zijl (vrije trap)
Mick Beer (solo)

B-junioren zaterdag, B1, 4e klasse 08

13 december 2014 9:30

Wim van der Moolen

De laatste competitie wedstrijd in 2014. We moeten spelen op een “f”jes tijd, 08:40 uur verzamelen, wedstrijd begint om 09:30 uur. Gelukkig is koning winter nog niet in het land en kunnen we met opgestroopte mouwen en korte broek dauwtrappen. Noah is de week ervoor geopereerd, Mees is nog herstellende, maar beide zijn er wel! Om hun teammaatjes aan te moedigen en te voorzien van wijze adviezen. We starten met een “nieuwe” voorhoede die bestaat uit Stef, Bodhi en Daan. Tim, Oscar en Lucas staan in een lijntje tussen Bodhi en Koen, Tijs en Nick op de rechter vleugel, Sjors en Richard op links. Michel, Jelle en Mick “moeten” ff bankzitten.  Kagia B1 is nieuw in onze competitie, ze komen uit de 3de klasse, we kunnen dus moeilijk inschatten hoe onze tegenstander gaat spelen.

De wedstrijd begint goed voor ons ploegie. Al in de 3de speelminuut geeft Thijs een prima crosspass die precies in de voeten van Daan belandt. En Daan maakt geen fouten bij zijn schot op doel: 1 – 0. Lang kunnen we niet genieten van deze voorsprong want in de 6de minuut belandt de bal in het net achter Koen. Onze jongens laten het er echter niet bij zitten, en Thijs (ja ja, echt waar!) weet te scoren als we op een kwart van de wedstrijd zijn. Kamerik B1 speelt echt mooi combinatie voetbal, ook de toeschouwers beginnen te geloven dat er nu een overwinning inzit na 3 verloren wedstrijden op rij. Het vertrouwen krijgt echter een deuk als 5 minuten voor rust de gelijkmaker valt. We zijn terug bij af.

De tweede helft begint rommelig voor beide teams, Kamerik herpakt zicht echter sneller. De druk op het doel van de tegenstander wordt groter. Na bijna ¾ wedstrijd krijgen we een vrije trap toegewezen op een uitgelezen plek voor Nick. En hij maakt een wereldgoal! De keeper van Kagia is kansloos. En nu krijgt ons team vleugels. Mick scoort de 4 – 2 in de 65ste minuut na een mooie solo. En Michel kan het niet laten om vlak voor einde wedstrijd de genadeklap uit te delen. De 3 punten blijven net voor de winterstop in Kamerik, en da’s best een lekker gevoel!

Adriaan