Kamerik B1 - Zevenhoven B1

B-junioren zaterdag, B1, 4e klasse 08

17 januari 2015 12:15

Wim van der Moolen

Na een winterstop van enkele weken mochten de boys van de B1 zaterdag jl. de wei weer in.

Om 12.30 werd er, op een ondanks de regen van vrijdag, goed bespeelbaar veld afgetrapt.

Zevenhoven B1 was onze tegenstander.

Ze staan weliswaar laatste maar verliezen hun potjes steeds met minimaal verschil.

Een beetje zoals onze B1 de laatste wedstrijden voor de winterstop.

We zijn van mening dat we veel te laag staan op de ranglijst.

Alleen de Alphense Boys was een streepje beter al verloren we daar met slechts 1 goal verschil.

Vanaf vandaag gaan we dan toch de weg naar boven inslaan.

Met de kwaliteit van onze spelers moeten we minimaal in de top 3 eindigen.

De wedstrijd begint en al snel hebben we een overwicht.

Het samenspel van onze B1 is net wat beter en we zijn net wat feller.

De afvallende ballen zijn steeds voor ons, en dat is een goed teken.

We moeten alleen oppassen voor de 2 snelle spitsen van Zevenhoven.

Martim en Merlijn zorgen er ook voor dat Zevenhoven onverdiend met 0-1 voor komt in de 11e minuut.

Martim gaf na een counter een goede bal over de hele op Merlijn die daarna vrij baan had naar Koen.

Koen komt zijn goal uit maar twijfelde toen even, net genoeg om te zorgen dat Merlijn de bal over onze doelman in het net kon schieten.

We zijn echter totaal niet in paniek.

Onze goede spel gaat er zeker voor zorgen dat we snel gelijk gaan maken.

Dat gebeurt al in de 15e minuut.

Na een assist van Bodhi schiet Noah de bal achter de keeper van Zevenhoven.

We gaan goed door en de 2-1 staat op het bord in de 21e minuut.

Nu is het Noah die de bal goed breed legt op Jelle die hier wel raad mee weet.

De mooiste goal wordt gescoord in de 32e minuut.

Na een schitterende vrije trap van Daan (je gaat toch niet echt stoppen?) kopt Noah de 3-1 in bij de 2e paal.

Daarna gaan we rusten en heeft Hein nog wat opmerkingen (een goede trainer is nooit tevreden) en wordt er gewisseld.

Direct na rust krijgen we een corner te nemen.

Richard belast zich met dit klusje en de bal wordt na een onoverzichtelijke situatie door Noah over de lijn geschoten, dat is dus een hattrick voor hem.

Na deze 4-1 nemen onze jongens zichtbaar gas terug, de wedstrijd wordt, zoals de boys dat noemen, “doodgespeeld”.

Dat betekend geloof ik dat je geen kans weggeeft maar zelf ook niet heel erg op zoek gaat naar de 5-1.

Ik weet het, erg professioneel maar er hadden er minimaal nog 2 of 3 bij gemoeten.

De verdediging van Zevenhoven was niet erg balvast en wanneer we iets meer druk zouden zetten was de uitslag zeker hoger uitgevallen.

De jongens zullen wel met hun hoofd bij Siveo zijn geweest, ons volgende potje.

Als we nog mee willen doen moet er daar zeker worden gewonnen.

O ja, Zevenhoven scoorde nog 4-2 waardoor ze er toch nog in gingen geloven.

Wil niet zeggen dat Zevenhoven slecht speelde, ze gaan zeker nog punten pakken deze competitie en ze hebben natuurlijk een groot voordeel; ze hebben de knapste voorzitter van Nederland!

Vrijdag gaan we eerst met z’n allen spareribs eten in de Herberg en zaterdag wacht Siveo dus.

We trappen daar pas af om 16.15 en we hopen dat Siveo de elektriciteitsrekening heeft betaald.

Nu maar hopen dat de sneeuw zaterdag wegblijft…..

O ja, Zevenhoven heeft ook een verslagje gemaakt, hier het linkje; http://www.svzevenhoven.nl/verslag-zevenhoven-b1-kamerik-b1/

Ario