Siveo B1 - Kamerik B1

... (kopbal)

B-junioren zaterdag, B1, 4e klasse 08

24 januari 2015 16:15

Zaterdag 24 januari was een zaterdag dat er niet veel op de voetbalvelden te beleven viel.

Sneeuw en vorst zorgen ervoor dat gras en kunstgrasvelden onbespeelbaar waren.

Later op de dag konden toch nog wat wedstrijden doorgang vinden.

Omdat de zon gedurende de dag de meeste sneeuw had opgeruimd waren enkele kunstgrasvelden weer bespeelbaar.

Zo ook in Zegveld en dus kon onze B1 en om 16.30, met de lampen aan, het opnemen tegen Siveo B1.

De eerste helft waren de beide teams redelijk aan elkaar gewaagd.

Wij probeerden zoals altijd met opbouw en combinatievoetbal de aanvallen vorm te geven, Siveo hanteerde de lange bal die toevallig dan even goed moest vallen voor de snelle spitsen.

Toch kregen wij de meeste kansen, zeker 4x stonden we alleen voor de keeper van Siveo, zeker 4x verdween de bal niet over de doellijn.

Omdat Siveo met hun eerste aanval direct de 1-0 scoorde, gingen we met een katterig gevoel rusten.

We hadden echter nog 40 minuten te gaan en de bal zou er toch wel een keer in moeten dachten we.

Echte kansen kregen we niet meer en toen Siveo de 2-0 liet aantekenen, was de wedstrijd gespeeld.

Siveo rook de overwinning en deed er nog een schepje bovenop, bij ons gingen de koppies steeds meer naar beneden.

Het bleef jammer genoeg 2-0, een goede 1e helft gespeeld waar we minimaal 2x hadden moeten scoren, gevolgd door een gelaten 2e helft tegen een gemotiveerde tegenstander.

Les; soms is opbouw en combinatie de juiste strijdwijze, soms moet de beuk erin om wat te forceren.

De eerste helft liet zien dat de boys echt goed kunnen voetballen, we gaan echt nog heel veel punten halen!

Ario