Kamerik 2 pakt koppositie

BSC '68 3

Mannen zaterdag, 2, 4e klasse 03

24 januari 2015 14:30

Op zaterdag 24 januari moest het tweede elftal, als één van de weinigen in ons land, aantreden in Benthuizen om tegen BSC’68 te gaan spelen. De wedstrijd werd op kunstgras gespeeld en dat was zeer goed te doen. Ondanks de straffe wind en de sfeerloze ambiance op dit complex stonden de koppies van “2” goed. BSC, vertoevend in de onderste regionen van de competitie moest verslagen worden om de koppositie te pakken aangezien Oosterheem die ochtend gelijk heeft gespeeld. Kamerik startte redelijk en kreeg een paar kleine kansjes alvorens Mareijn de Wit de score opende na een splijtende pass van Joel Alfons. Toen vlak voor rust Erik vd Boogaard er zelfs 0-2 van maakte leek er geen vuiltje aan de lucht. Zeker niet toe Arjen van Bemmel een zeker lijkend doelpunt uit zijn doel ranselde, weliswaar met behulp van de paal. Echt makkelijk ging het allemaal niet aangezien iedere bal naar de spitsen van BSC dreiging opleverde. Na rust eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Kamerik kreeg kansjes via o.a. Jorn Kwakkenbos. BSC bleef erin geloven en werd in het zadel geholpen door Kamerik. Een diepe bal werd niet goed ingeschat door de verdediging en de keeper waardoor de nummer 10 middels een simpel boogballetje de stand tot 1-2 kon reduceren. Halverwege de 2e helft besloot dezelfde nummer 10 van BSC zijn geluk te beproeven vanaf 35 meter. De bal verdween, mede gedragen door de wind, op een fantastische manier in de verre kruising. Dat was even slikken, maar Kamerik rechtte de ruggen en dit resulteerde in de beslissing. Een vrije trap die Vincent in de linkerkruising wilde krullen verdween in de rechter benedenhoek, na een prachtige overstap van Michel Langelaar. Niet veel later besliste doelpuntenmachine Jorn Kwakkenbos de wedstrijd door de 2-4 aan te tekenen.