B1 speelt een wereldpartij maar wint nipt

B-junioren zaterdag, B1, 4e klasse 08

4 april 2015 13:30

Wim van der Moolen

De thuisblijvers hadden vandaag ongelijk.

Eigen schuld, Ingrid had in de uitnodiging de ouders nog zo gezegd te komen kijken bij de wedstrijd van onze B1 tegen ARC B5.

Dus hebben ze nu een hele goede en, onnodig, spannende wedstrijd gemist.

We mogen wel zeggen dat de boys een van hun beste wedstrijd van dit seizoen hebben gespeeld.

Heel veel kansen, doelpunten, schitterende driehoekjes, mooie acties en uitstekende reddingen.

Het begon met de kansen, wat tsjonge jonge, wat hebben we er veel gekregen deze wedstrijd.

ARC, toch de nummer 3 van onze competitie wist niet wat er gebeurde en kwamen er bijna niet aan te pas.

Onze boys wisten elkaar weer erg makkelijk te vinden.

De aanvallers waren levensgevaarlijk, het middenveld zorgde voor de aanvoer en steekpasses, en de verdediging zorgde ervoor dat er geen muisje doorkwam.

We hebben in de 1e 20 minuten wel 5 100% kansen gezien.

Het is dat ARC een hele goede keeper op doel had staan, dankzij hem bleef het nog lang 0-0.

Toen er dan toch in de 20e minuut werd gescoord was het verbazingwekkend genoeg ARC dat de 0-1 liet aantekenen in werkelijk hun eerste fatsoenlijke aanval.

Dat gebeurd onze B wel vaker, beter zijn maar wel op achterstand komen.

Gewoon doorgaan waar we mee bezig waren dus de tegenstander werd direct weer onder druk gezet.

De 1-1 in de 21 minuut was geen verrassing, na een mooie aanval schoot Noah de bal vanaf 20 meter keurig buiten het bereik van de keeper in de hoek.

De 2-1 was ook logisch, deze kwam er in de 29e minuut.

Een mooie solo van Jelle werd door hem zelf goed afgerond.

Het spel was nog steeds goed, we bleven aanspeelbaar en positiewisselingen werden goed uitgevoerd.

Het was niet de vraag of we gingen winnen, het was de vraag of we de 10 gingen halen.

In de 37e minuut was het 3-1…..dachten we.

Na goed terugleggen van Noah schoot Tim de bal schitterend in de rechterbovenhoek zoals Tim dat kan.

Na enig overleg tussen de scheids en grens bleek in de voorbereiding toch iemand buitenspel te hebben gestaan.

Ok, eerlijk is eerlijk, het blijft 2-1.

Direct hierna is het ineens 2-2, we weten eigenlijk niet hoe dit tot stand kwam, we hebben alleen maar naar het ARC doel gekeken.

Ruststand dus 2-2, spannend zou je zeggen maar dat was niet echt het geval.

Wel raar, een wereldpartij spelen en met een gelijke stand gaan rusten.

Ongewijzigd begonnen we aan de 2e helft.

Hetzelfde spelbeeld, ARC moest terug en wij bleven kansen creëren.

De 3-2 van Noah en 4-2 van Jelle waren daarna niet meer dan logisch.

In de 70e minuut gebeurde er iets vervelends.

Jelle maakte in achtervolging op een tegenstander een rare beweging.

Van een afstand leek het op natrappen en de scheids beoordeelde dit ook zo.

Volgens Jelle gleed hij uit toen hij probeerde te remmen.

We zullen het nooit weten, in ieder geval moest hij er 10 minuten uit.

ARC kreeg hierdoor weer wat vertrouwen, het was immers nog 10 minuten en we hebben gekkere dingen meegemaakt.

In de 80e minuut benut ARC de overtal situatie en schiet de 4-3 binnen.

De 3 minuten blessuretijd kun rustig als chaotisch beschouwen met alle spelers in ons strafschopgebied.

ARC pompte alle ballen naar voren in de hoop dat de bal in keer goed zou vallen.

Na een schitterende redding van gelegenheidskeeper Richard, hij duwde de bal voor de doellijn net langs de paal over de achterlijn, was het dan toch afgelopen.

Was het dan toch nog een spannend einde waar het allang beslist had moeten zijn.

De boys kregen na afloop nog een mooi compliment van de coach van ARC.

Hij moest ook toegeven dat ze niets hadden in te brengen tegen dit Kamerik B1.

En dat was ook zo, een groot compliment aan het hele team, we hebben echt staan te genieten aan de zijlijn.

We weten al langer dat dit een hele goede uitgebalanceerde B1 lichting is, dat kwam er vandaag weer eens helemaal uit!

Ario