ARC B5 - Kamerik B1

ARC B5

B-junioren zaterdag, B1, 4e klasse 08

14 februari 2015 12:00

Zaterdag 14 februari moest onze B1 het opnemen tegen ARC B5.

Na de ruime overwinning op Zevenhoven vorige week hadden we een goed gevoel over deze wedstrijd en de boys hadden er zin in.

Met 14 spelers, Jelle is geblesseerd en Bohdi verhinderd, togen we naar Alphen a/d Rijn.

ARC staat net iets boven ons dus we waren benieuwd of we de 3 punten weer konden meenemen naar Kamerik.

Om 12 uur werd er afgetrapt op het niet geheel egale veld, en dat is nog netjes uitgedrukt.

Combinaties waren best wel lastig op deze steppe en met een fel jagend ARC waren we de eerste helft de onderliggende partij.

Welgeteld 2 kansjes uit even zoveel counters, meer bereikte we niet de eerste helft.

ARC zat er bovenop en waren simpelweg feller dan onze jongens.

Maar ook ARC kreeg niet veel kansen zodat we met 0-0 gingen rusten.

Na wat gedwongen omzettingen, Mick geblesseerd en Michel gespaard voor de A1 begonnen we een stuk beter aan de 2e helft.

Dit resulteerde in 2 goede kansen voor Nick, helaas redde de keeper van ARC erg goed op zijn schoten.

Daarna kwam ARC ook wat meer in de wedstrijd en ging het gelijk op.

Na een hachelijk moment in de 52e minuut, Koen schoot na een terugspeelbal van Tim over de bal na een polletjes, gebeurde er niet erg veel meer.

Hein was al tevreden met een puntje, gezien de veldverhouding een terechte uitslag.

Helaas ging het voor ons 10 minuten voor het einde mis, na een steekpas deed Koen een paar passen naar voren en gleed toen uit, de linker spits van ARC kapte Noah uit, gaf voor en zonder keeper was het voor de ARC spits een koud kunstje om de bal tussen de balen te schieten ondanks twee inglijdende verdedigers.

Dat was pech, niet nodig, zeker niet gezien de verhoudingen in het veld.

We hebben 3 weken om uit te rusten en van onze blessures te genezen, Jelle, Lucas en Mick.

En Oscar heeft de tijd om nieuwe voetbalschoenen te scoren, deze zijn in een paar stukken achter gebleven in Alphen a/d Rijn.

Op 7 maart mogen we het weer proberen, uit tegen Woerden B2.

Ario