Kamerik B1 - VEP B1

B-junioren zaterdag, B1, 4e klasse 08

14 maart 2015 15:15

Wim van der Moolen

14 Maart, onze B1 speelde de competitiewedstrijd tegen VEP B2.

Deze kwamen met enige revanche gevoelens naar Kamerik.

De heenwedstrijd in Woerden, de eerste wedstrijd van de competitie, eindigde in een 0-9 uitslag.

De boys speelde een wereldpartij en elke kans was een goal.

Zover zou het zaterdag niet komen.

Met Nick en Oscar (beiden een wedstrijd bij de A1 in hun benen) en Jelle en Daan in de wissel begonnen we redelijk aan de eerste helft.

We creëerden onze kansen en na 18 minuten was het reeds raak na een mooie steekbal van Tim op Michel.

Michel nam de bal goed aan en na twee VEP verdedigers op het verkeerde been te hebben gezet passeerde hij de keeper met een bekeken schot in de linker hoek.

We bleven de bovenliggende partij en kregen veel kansen om de score op te voeren.

De grootste was voor Noah die een schot op de lat uiteen zag spatten.

Na een half uur was het nog steeds maar 1-0, kansen genoeg maar de goede keeper van VEP hield zijn doel schoon.

VEP bleef geloven in een goede uitslag, helemaal toen in de 37e minuut een corner bleef hangen in ons strafschopgebied en een Vepper de bal over onze doellijn duwde.

En toen was het 1-1 waar we eigenlijk met 3-0 voor hadden moeten staan…..

Na de pauze kwam VEP beter uit de kleedkamer dan onze boys.

Ze zetten meer druk op ons middenveld en hun verdediging schoof 20 meter naar voren.

We kregen het zowaar lastig, de mooie driehoekjes van de eerste helft waren verdwenen, een compliment voor VEP.

Het werd feller en een aantal koppeltjes kregen het met elkaar aan de stok.

Stef, Jelle en Oscar hebben zaterdag geen vrienden gemaakt.

Dat de scheids de kaarten op zak heeft gehouden mag wel een klein wonder worden genoemd.

Het werd een echte derby, niemand wilde hier gelijk spelen.

Gelukkig werd het niet meer gescoord, een puntendeling was gezien de hele wedstrijd wel terecht.

Maar als we toch eens alle kansen in de eerste helft hadden benut…..

Volgende week de koploper op bezoek.

De Alphense Boys hebben een goed elftal waar we een zware dobber aan gaan krijgen.

De heen wedstrijd was een spannende pot, we stonden daar 5 minuten voor het einde nog voor met 2-3 voor om toch nog met 4-3 te verliezen.

Dat gaan we zaterdag ff anders doen, de 3 punten blijven in Kamerik!

Ario