De B1 houdt koploper Alphense Boys op een gelijkspel.

Alphense Boys B4

B-junioren zaterdag, B1, 4e klasse 08

21 maart 2015 11:00

Mark van der Moolen

Zaterdagochtend 21 maart stond de spannende pot tussen kamerik B1 en Alphense Boys B4 op het programma. Om 11 uur stonden de spelers klaar om aan de wedstrijd te beginnen. Alphense Boys stonden dan wel 1e maar Kamerik was zeker niet van plan om punten weg te geven. De wedstrijd begon goed voor Kamerik want met goed voetbal lieten ze zien dat ze wilde winnen. In de 5e minuut was het al raak maar dan wel voor Alphese Boys, na een counter schoten ze de bal in voor een 1-0 voorsprong. 10 minuten later ging het weer fout, na een onderschepping en een snelle counter maakte Alphese Boys 2-0. Toen leek het of Kamerik wakker werd, Na mooi positie spel kwam de bal bij Michel aan die na een prachtige dribbel de bal tegen het net schoot wat het verschil nog maar één doelpunt maakte. Kamerik begon steeds meer de wedstrijd te domineren en dat resulteerde in de 2-2, Na opnieuw mooi positie spel kwam de bal bij Noah die hem klaarlegde voor Michel waarmee hij z’n tweede van de wedstrijd kon maken. Tot en met de rust bleef het 2-2 en gingen de spelers de kleedkamer binnen.

In de 2e helft was het voetbal aan beide kanten niet meer zo spectaculair als in de 1e helft en op een paar kleine kansjes na werden er geen kansen gecreëerd. Toen de scheidsrechter floot stond er dus nog steeds 2-2 op het scorebord. Ondanks dat er meer inzat zijn we tevreden met dit gelijkspel, want een punt tegen de nummer 1 is niet verkeerd.

Richard Eveleens