Kamerik 1 - Hercules 1 1-2 (1-2)

Hercules 1

15 augustus 2015 14:00

Luuk Kats

Het eerste elftal heeft zijn eerste oefenwedstrijd van dit nieuwe seizoen verloren. In een gelijk opgaande strijd ging Hercules er met de winst vandoor. De Utrechters wonnen met 1-2, alle goals vielen in de eerste helft.
Kamerik speelde flink gewijzigd t.o.v. de ploeg van vorig jaar. Bart Knijff, Marcel van Vliet, Joseph Kayee en Frank v.d. Moolen zijn er dit seizoen niet meer bij. Tel daarbij op dat o.a. Jelle Das, Remco de Wit, Jelle den Boer, Chris Maarleveld, Wolther Kassies, Rick Veenstra en Mareijn de Wit niet beschikbaar waren door onder meer vakanties.

Kamerik begon in de volgende opstelling: Niels de Waal, Gijs vd End, Tim Maarleveld, Michel Langelaar, Jan de Vries, Rick Vergunst, Ed Kooijman, Jelmer Knijff, Bas Koren, Robert de Wit en Vincent van Brenk. Op de bank begonnen Koen Voorn, Remon den Boer en Rogier Bolderdijk.

De eerste helft ging gelijk op, waarbij Kamerik de beste kansen kreeg, maar de Utrechters efficiënter waren. In de 14e minuut leed Jan de Vries balverlies, de bal werd meteen diep gespeeld en de linksbuiten van Hercules schoot de bal onhoudbaar diagonaal achter doelman Niels de Waal. Een minuut later een kans voor Kamerik. Gijs ging goed door op rechts, zijn voorzet werd echter door Bas Koren ruim over gekopt. Kamerik groeide in de wedstrijd doordat Hercules moeite had met het systeem van de thuisploeg. In de 20e minuut viel de gelijkmaker. Na een prachtige aanval kwam de bal via Bas bij Vincent terecht. Vincent plaatste de bal meteen door naar Robert de Wit die koelbloedig en hard binnen schoot, 1-1. Vijf minuten later weer een kans voor Kamerik maar Jelmer kon de diepe bal van Bas niet afronden, de keeper tikte zijn schot over de lat. In de 31e minuut kwam Hercules uit het niets ineens weer op voorsprong. De rechtsbuiten van de bezoekers kreeg de bal via een blok van Jan de Vries weer voor zijn voeten en haalde fantastisch uit in de korte kruising.

Na rust kreeg Hercules meer vat op het spel van Kamerik en bleef makkelijk overeind, er vielen weinig kansen meer te noteren aan Kamerik-zijde. Aangezien Hercules ook weinig in de zestien van Kamerik kwam werd het een gevecht op het middenveld. Goed voor de conditie maar niet voor de supporters, de wedstrijd zat op een dood spoor en eindigde in een 1-2 overwinning voor Hercules.
Al met al een nuttige wedstrijd omdat de trainer veel spelers aan het werk kon zien die normaal gesproken niet vaak in het eerste spelen, of omdat ze nieuw bij de selectie zijn.

Man van de wedstrijd bij Kamerik was een opvallende. Keeper Niels de Waal, overgekomen van Sportlust 15 keepte een uitstekende wedstrijd met een aantal fantastische reflexen. Hij zal de concurrentiestrijd met Jaimy van Kessel (van Bergambacht gekomen) moeten aangaan voor de plek onder de lat.