ESTO 1 - Kamerik 1 3-0 (2-0)

ESTO 1 (zon)

Kamerik 1

18 augustus 2015 20:00

Kamerik heeft ook haar tweede oefenduel verloren. In Bodegraven verloor het van derde-klasser ESTO ( 3-0 )

Trainer Patrick de Ruijter heeft dit seizoen gekozen voor oefenwedstrijden tegen ploegen op derde-klasse niveau. Het afgelopen seizoen is gebleken dat er teveel punten werden gespeeld tegen ploegen die gelijkwaardig of beter waren.

"Dat we van de "kleintjes" winnen, daar ben ik ook dit jaar van overtuigd. Maar tegen betere ploegen moet het gewoon beter. Daarom de oefenwedstrijden tegen derde-klassers. Dat we voor de beker ook drie keer een derde-klasser treffen is dus een bonus. We moeten leren van deze wedstrijden. Ik zal ook meerdere varianten op het middenveld proberen. Er zal dus naar alle waarschijnlijkheid niet veel gewonnen gaan worden in de voorbereiding, maar de laatste bekerwedstrijd, op 29 augustus thuis tegen WDS, moeten we er beter op staan. Als dat het geval is, dan hebben we in mijn optiek dus de grootste winst behaald. Nu missen we momenteel ook gewoon teveel spelers door vakanties of blessures. Niks ten nadele van andere jongens, maar Jelle Das en Remco de Wit bijvoorbeeld, dat zijn voetballend belangrijke spelers voor ons. Aanstaande zaterdag spelen we tegen Nicolaas Boys, gelijktijdig met Lowlands. Er zal dan een ploeg in het veld staan die we niet meer in die samenstelling zullen gaan zien dit jaar. Van de 36 selectiespelers kan ik kiezen uit slechts 16 spelers, de rest is er gewoon niet. Dat is jammer aangezien het een mooie mogelijkheid voor ons is om te groeien in het proces".

Tegen ESTO bleek ook dat Kamerik voetballend de mindere was. De tegenstander uit Bodegraven vond elkaar makkelijker, verplaatste het spel soepeler van de ene naar de andere kant en creeerde meer kansen. De ruststand was 2-0, waarbij de eerste goal absoluut niet nodig was. Bij een vrije trap duurde het veel te lang voordat de organisatie stond waardoor de bal vrij voorgegeven kon worden en volledig vrij ingekopt kon worden.

Kamerik combineerde veel te wisselvallig. Een paar mooie combinaties, maar vaker werd de bal verspeeld door onnauwkeurig inspelen. In de blessuretijd viel nog de 3-0.