Slap spel kost Kamerik 2 punten.

Linschoten 2

Jan de Vries (penalty)

Mannen zaterdag, 2, 5e klasse 05

5 november 2016 12:30

Mark van der Moolen

Deze zaterdag was, net als alle andere zaterdagen dit seizoen, een belangrijke dag voor het tweede elftal. Om Willem Overdevest van All Stars nog maar eens te quoten: Kamerik 2 is dit jaar “zover gedegradeerd dat we eindelijk weer eens kampioen kunnen worden.” Dat betekent echter niet dat dit kampioenschap ons simpel komt aanwaaien; er zal (zo nu en dan) geknokt moeten worden voor de punten.

Op het programma stond Linschoten 2, met 2 punten uit 5 wedstrijden absoluut geen hoogvlieger. Aanvoerder van Brenk liet de groep voor de wedstrijd weten niet te gemakkelijk over de tegenstander te denken. De boodschap was duidelijk: vanaf minuut 1 de scherpte en de inzet tonen die we al te vaak dit seizoen pas in de tweede helft hebben laten zien. Onder het motto ‘never change a winning team’ werden de nodige aanpassingen in de selectie doorgevoerd waarna de volgende 11 mochten starten:

Niels de Waal

Rogier Bolderdijk

Joel Alfons                                                            Joris Molenaar                         Luuk van Schaik

Bart Knijff

Vincent van Brenk ©                                                                                                        Jan de Vries

Wilco Nap

Goopher Maijenburg                                          Jaap de Wit

Wissels: Johan Nap, Frank Schalkwijk en Rick Vergunst

Linschoten had een vrij jong team op de been gebracht wat de noodzaak om van het begin af aan inzet te tonen alleen maar groter maakte. Al gauw bleek echter dat het ons ook vandaag weer niet zou lukken. Het gehoopte overwicht bleef uit en het werd duidelijk dat dit een gelijkwaardige wedstrijd zou worden. Na een minuut of vijftien kreeg Kamerik de eerste grote kans. Uit een rebound kon Luuk binnenschieten ware het niet dat er nog een Linschotenaar op de lijn stond om de bal vakkundig weg te werken. 5 minuten later valt de bal aan de andere kant wél goed. De creatieve rechtsbuiten van Linschoten lobt de bal vanaf de rand van de zestien perfect op het hoofd van de spits die de bal beheerst binnenkopt. 0-1. Bij Kamerik blijft het spel slordig. Ballen komen niet aan en er is veel onrust in de ploeg. Wel krijgt het Tweede in de eerste helft een vergelijkbare kans als die van Luuk, maar ook deze bal wordt van de lijn geweerd door Linschoten. Verder schiet Bart nog op goal en ook Johan, die in het veld is gekomen voor Goopher, schiet de bal hard op goal maar helaas in handen van de goalie.

Thee. De rust is een moment van bezinning voor Kamerik. Er zal in de tweede helft toch echt herpakt moeten worden om de drie punten thuis te houden. Vincent geeft nog eens aan dat we harder moeten knokken en meer strijd moeten leveren. Zelf gaat hij naar de kant voor Rick Vergunst en Luuk heeft na drie kwartier hard en goed verdedigingswerk zijn tegenstander aan Frank mogen overdragen.

Vlak na rust lijkt de toespraak te hebben geholpen. Kamerik speelt iets aanvallender en er komt iets meer dreiging uit de ploeg. Dit resulteert na een kwartiertje voetbal in een schot van Joris die tegen de hand van een verdediger komt. Handjes gaan de lucht in om de scheidsrechter hierop attent te maken, en die had inderdaad hetzelfde gezien. Penalty voor Kamerik. Met de door Wilco gemiste penalty van vorige week nog in het achterhoofd eiste Jan de bal op. Rustig legt hij de bal neer en loopt iets naar achter. Aanloooooooooop, goal! 1-1! Kamerik heeft 1 van de 3 punten alvast in de dug-out weten te leggen. Helaas werd er niet doorgezet. De rest van de tweede helft was een klassiek potje heen-en-weer wat voor de niet-massaal toegestroomde toeschouwers ongetwijfeld best vermakelijk was om naar te kijken. Over de hele wedstrijd gezien is de eindstand van 1-1 terecht te noemen. Het betekent echter wel dat voor het Tweede het kampioenschap een stapje verder van ons weg is geslopen, echter duurt het seizoen nog lang en er is dus nog van alles mogelijk. Het feit dat er niet gewonnen is werd gelukkig al gauw vergeten want het jaarlijkse teamuitje stond gepland voor het avondprogramma. Misschien dat de hoofdjes hier al teveel op gefocust waren…