Aarlanderveen 1 - Kamerik 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 4e klasse B

10 september 2011 14:30

L. van der Velden

Vandaag traden de mannen van Frans de Heij voor de tweede keer aan tegen Aarlanderveen. Hoewel in de beker al met 1-3 werd gewonnen door Kamerik, was winst deze zonnige zaterdagmiddag niet vanzelfsprekend. Frans had zijn mannen benadrukt vooral de bal het werk te laten doen, rustig op te bouwen, niet direct de lange bal te spelen en vooral de concentratie bewaren tijdens de wedstrijd.

Onder toeziend oog van een handje vol meegereisde supporters, waaronder de 2 J's, begon Kamerik geconcentreerd aan de wedstrijd. De 2 J's dwaalden in het begin nog wat langs het veld op zoek naar een prima stek om de wedstrijd te volgen, waardoor zij bijna het eerste doelpunt van Jelle Das in de 4e minuut misliepen. Vlak daarna moest Thijs Ruijten gebesseerd het veld verlaten en werd vervangen door Brahim Klein.

Kamerik liet daarna geconcentreerd de bal rondgaan, waardoor na een prima aanval in de 25e minuut de 0-2 kon worden aangetekend door de net in het veld gekomen Brahim Klein.
Met deze 0-2 werden de kleedkamers opgezocht.

Na de rust ging Kamerik op dezelfde voet verder als in de eerste helft. De toeschouwers die nog even hun biertje wilden opdrinken misten in de 46e minuut het doelpunt van Bas Koren.
Daarna ging het snel. In de 56e en 58e minuut werd de 0-4 en 0-5 door resp. Jelle Das en Jelmer Knijff op het bord getoverd. Nadat de goed spelende Johan Nap wat rust werd gegund en werd vervangen door de gemotiveerde Robert de Wit, werd door laatstgenoemde de 0-6 en 0-7 via twee schitterende aanvallen aan de score toegevoegd.

Jammer dat in de laatste paar minuten de concentratie het liet afweten, waardoor Aarlanderveen hun begeerde eretreffer kon maken.

Volgende week staat de wedstrijd thuis tegen SVS te wachten. Als de lijn van deze week kan worden voortgezet, belooft dat een spannende wedstrijd te worden.

Zie een kort verslag op Alphen Stad FM Sport