Kamerik JO9-1 - Alphense Boys F9

1 oktober 2011 8:30

Luuk van Schaik

Zaterdag 1 oktober

begon de dag weer vroeg voor onze F1 toppers.

Om 8.00 zochten de jeugdige spelers de kleedkamer van V.V. Kamerik op want voor vandaag stond de thuis wedstrijd tegen de Alphense Boys F9 op het programma.

Rond 8.30 ging de wedstrijd van start.

Jim mocht het doel verdedigen, hij had er in de training extra voor geoefend.

In eerste instantie leken deze tegenstanders een gelijkwaardig nivo te hebben.

Ons team kwam rustig op gang, genoten - net als de toeschouwers – waarschijnlijk van de zonnige oktober dag. Aangezien Jesse niet gekomen was om bij te bruinen scoorde hij de openingsgoal; 1-0! Bram volgde het goede voorbeeld, waarna de spelers met elkaar een mooie aanval opzette en Jesse het keurig af kon maken; 3-0.

De mannen van de Alphense Boys begrepen nu wel dat er gewerkt moest worden en reageerde met een tegengoal! Onhoudbaar voor Jim, goed voor de teamspirit van de tegenstanders. Het resulteerde in een mooi potje voetbal waarbij de teams aardig aan elkaar gewaagd leken. Toch zorgden de aanvallers van onze F1 ervoor dat we met een riante voorsprong de kleedkamer ingingen voor het bekertje limonade. 2 Treffers van Mick en 1 van Jesse zorgden ervoor dat het na 20 minuten spelen 6-1 stond.

Leider Nico, die het vandaag zonder Patrick en Peter moest regelen, sprak de heertjes in de rust nog even toe. Met schoongeborstelde schoenen begonnen de mannen aan de 2e helft.

Door een foutje in de verdediging van de tegenstander werd het 7-1, Jesse zorgde voor 8-1 en Alphense Boys probeerde, door 2 tegendoelpunten, de schade nog wat te beperken!

Uiteindelijke werd het 14-3! Gelukkig had scheidsrechter Luuk alles genoteerd!

Bram, Mick, Siep en Jesse (2x) zorgden voor de goals en van het 14e doelpunt is niet helemaal duidelijk van wiens schoen die kwam! Met elkaar heeft de F1 er echter weer een mooi spektakel van gemaakt. Het viel voor de toeschouwers in ieder geval nauwelijks  bij te houden met welke vliegende vaart er gespeeld en gescoord werd.

Het belooft met deze jonge talenten een mooi voetbal jaar te worden!