Kamerik 1 - GSV 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 4e klasse B

1 oktober 2011 15:00

R. van Roon

Kamerik - Kamerik 1 boekte deze zaterdag een ruime zege tegen GSV. Vooral in de eerste helft werd GSV weggespeeld door prima combinatievoetbal. Met aanvallen over vaak 5 of meer schijven werd de doelman vooral in de eerste helft meerdere keren getest.

Kamerik begon scherp aan de wedstrijd en dat resulteerde in meerdere kansen in de beginfase van de eerste helft. De eerste goal werd na een goede combinatie, waarbij Jelle Das goed overzicht hield, simpel ingetikt door Bas Koren. In de 14e minuut bleef Jelle Das koel na een halfhoge pass van de zijkant, hij volleerde de bal in het doel. Na 22 minuten spelen stelde Johan Nap de zege min of meer veilig: na een goede voorzet van Bas Koren legde hij de bal keurig in de hoek. Met goed combinatievoetbal bleef Kamerik druk zetten op de verdediging van GSV. Zoals van tevoren afgesproken bleven de backs diep staan waardoor er van achteruit genoeg ruimte was om op te bouwen. Een goede steekpass op Bas werd wederom goed benut: hard in de linkerhoek. Jelmer verzorgde het slotakkoord van de eerste helft, in een aanval waarbij bijna iedereen van het middenveld en de aanval betrokken was schoot hij de bal via de binnenkant van de paal binnen. Met een 5-0 ruststand leek het geen moeilijke wedstrijd meer te worden.

In de kleedkamer werd er gewezen op het feit dat we nu niet moeten verslappen. Met het oog op de eerste periodetitel is het belangrijk dat we de score verder uitbouwden om een goed doelsaldo op te bouwen. Helaas lukte het niet om het voorgenomen strijdplan uit te voeren. In een tweede helft, waar slordigheid de overhand krijgt, zijn er voor GSV zelfs mogelijkheden om de 5-1 te scoren. Na een loopactie vanaf veertig meter scoort de nummer 9 van GSV dan ook. In een tweede helft waarin vervolgens weinig noemenswaardigs gebeurt, scoort Jelmer de 6-1 en word het uiteindelijk 6-2. Dat brengt ons na vijf speelronden op het gewenst aantal punten: 15! We hopen de komende weken steeds meer toeschouwers te trekken om ons daar te brengen waar we willen. We zouden ook graag zien dat de 2J’s (Jos van Veen en Jan Klein) weer gezamenlijk langs de lijn staan, Jos is namelijk al enkele weken vermist.

Tot de volgende keer!

Jan de Vries