SDV 1 - Kamerik 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 4e klasse B

8 oktober 2011 15:00

Otter, J.C.H. de

Ik zag dat er al een verslag stond van deze wedstrijd maar aangezien ik ook al een verslag had geschreven hier mijn aandeel:

Kamerik 1 verspeelt eerste punten

Kamerik

Kamerik 1 heeft afgelopen zaterdag de eerste punten verspeeld tegen SDV 1. De wedstrijd eindigde in een 2-2 remise. We blijven eerste staan, maar DCV 1 speelde één wedstrijd minder en kan dus langszij komen als zij blijven winnen.

Om drie uur traden we aan tegen SDV op een heel snel en nat kunstgrasveld waarop positievoetbal moeilijk zou blijken. Tel daarbij de harde wind en van beide kanten niet erg zorgvuldig positiespel en voor de toeschouwers zou het geen mooie middag blijken.

Kamerik startte slordig en balverlies op het middenveld werd na ongeveer twintig minuten spelen afgestraft door een keurig afgeronde aanval van SDV. Vanaf dat moment liepen we achter de feiten aan. Het laatste kwartier van de eerste helft kregen we weer grip op de wedstrijd en dit resulteerde in de 1-1. Bas stuurde Goopher weg en die lobde de bal vakkundig op de uitgegleden keeper heen.

Coach Frans had geconstateerd dat het te druk was op het middenveld en haalde in balbezit Ed terug als centrale verdediger. De tegenstander was beter dan verwacht dus de tweede helft zouden we weer aan de bak moeten.

Toch startte de tweede helft met slordig positiespel. Het gladde veld bemoeilijkte de passing en SDV zat er kort op. Twintig minuten voor tijd kwam dan toch de verlossende 1-2 voorsprong. Slobbie gaf de bal vanaf de rechterkant goed voor en met een volley binnenkant voet legde Jelle de bal vakkundig in de kruising.

Helaas kwam het slotakkoord op naam van de nummer tien van SDV. Met de rug naar het doel schoot hij op hoop van zege de bal over zichzelf heen: de bal belandde over Jan in de verre hoek. Het einde van de wedstrijd bestond uit het naar voren pompen van de bal maar dat mocht ook niet meer baten.

Gelukkig hebben we het voor de periodetitel nog wel in eigen hand. Volgende week staat Sportief 1 op het programma. De 23e zijn we vrij en daarna spelen we de slotwedstrijd tegen DCV.

Jan de Vries

SDV 1 - Kamerik 1

Vandaag stond de belangrijke wedstrijd tegen SDV op het programma, De twee J'es waren sinds twee weken voor het eerst weer samen van de partij. Kamerik miste vandaag een paar belangrijke spelers wegens blassures, vakanties en verplichtingen bij hun vriendin. Ook het tweede miste een aantal spelers, zodat het noodzakelijk was dat een aantal spelers eerst hun opwachting moesten maken bij het 2e en daarna bij het eerste. Geen ideale voorbereiding dus.

Dit was ook bij de aanvang van de wedstrijd duidelijk. SDV probeerde gelijk het heft in handen te nemen en Kamerik was vooral het eerste kwartier zoekende. Dat resulteerde al snel in een 1-0 achterstand. Daarna kwam het besef bij Kamerik dat er geconcentreerder gespeeld moest worden, de bal het werk moest doen en er een schepje bovenop moest. Door dit besef kreeg Kamerik wat meer grip op de wedstrijd, hetgeen in de 30e minuut resulteerde in een snelle aanval waarna Goopher Maijenburg met schitterend schot 1-1 aantekende. Jammer dat dit door een deel van de meegereisde supporters niet is opgemerkt, aangezien die door hun navigatie richting Maassluis werden gestuurd. 1-1 was ook de ruststand.

Na rust ging Kamerik door op dezelfde voet. Er kwamen wel meer kansen, maar dat gold ook voor SDV. Ibi miste halverwege de tweede helft voor open doel, waardoor een mooie mogelijkheid op de 1-2 verloren ging. Geleidelijk werd de wedstrijd wat grimmiger. Doordat zowel SDV en Kamerik door Jelle Das na een voorzet van Robert nog beiden scoorden, eindigde wedstrijd in een gelijke stand. Gezien het wedstrijdverloop uiteindelijk wel rechtvaardig.