Sportief 1 - Kamerik 1

J. Honsbeek

Kamerik verliest tegen Sportief

Woerdense Verlaat-

Kamerik heeft afgelopen zaterdag voor het eerst dit seizoen een wedstrijd verloren. Lang leek het erop dat een 0-3 achterstand glad werd gestreken maar trok dankzij een late treffer toch aan het kortste eind.

Kamerik startte slap aan de wedstrijd en stond het eerste kwartier aardig onder druk. Via vooral lange werd de zestien van Kamerik af en toe gevaarlijk binnengedrongen. Dit resulteerde in de eerste tien minuten in een hard schot op doel, die gekeerd werd door de keeper. Na een overtreding op zo’n 35 meter voor het doel werd de bal op doel geschoten. Jan schatte de bal verkeerd in en de bal verdween over hem het doel in.

Kamerik leek wakker geschut en dat resulteerde in een grote kans voor Goopher die de bal met links in wilde tikken, waar rechts misschien een betere keuze was geweest. Helaas belandde de bal zo halverwege de eerste helft toch in het Kamerikse doel. Bas, onze gelegenheids verdedigende middenvelder moest er af na een grove tackel op zijn benen.

In de kleedkamer werd er op gewezen dat we niet teveel mee moesten gaan in het fysieke, lange ballenvoetbal van Sportief. Vanuit achteraf moesten we de wedstrijd gaan domineren.

De tweede helft begon wat hoopvoller na een paar goede aanvallen. Toch was het weer Sportief die de bal tegen de touwen mocht schieten. Na een slechte pass van Jan, die in de voeten van de nummer 10 terechtkwam, gaf hij hem af aan zijn teamgenoot die de bal vervolgens makkelijk kon binnenschuiven.

Kamerik probeerde de wedstrijd te doen kantelen met aanvallen via de flanken, waarin vooral Robbert een grote rol speelde. Zijn eerste voorzet belandde op het hoofd van Johan die de bal knap binnenkopte. De tweede goal was een vergelijkbare, Robbert kreeg de bal en de inmiddels diep gesprinte Ed, die op de bank was begonnen omdat hij te laat was, knikte na een snoekduik knap binnen. 3-2.

Sportief kwam niet meer aan voetballen toe. Met vier aanvallers (Jelle maakte promotie naar spits, waar hij eerste helft op nummer 10 speelde) werd het doel van de thuisclub bestookt. Sportief trok zich massaal terug en de 3-3 hing in de lucht. Dit gebeurde ook door een penalty die Ed vakkundig in schoot. Er op en erover, dat is waarschijnlijk wat de mensen langs de kant dachten, maar niets was minder waar. Een counter van Sportief en een krulbal ver in de hoek later stond het 4-3, tevens de eindstand.

Jan de Vries