Jelle van Schaik pakt punt voor Kamerik bij VEP

... (intikker)

25 januari 2020 14:30

De titel zegt alles.
Het was (bijna) enkel aan doelman Jelle van Schaik te danken dat Kamerik een punt overhield aan de uitwedstrijd met VEP ( 1-1 )
De jonge doelman zorgde ervoor met enkele fantastische reddingen dat de thuisploeg onder de blauw-witten blijft in de stand.

De goal van Kamerik in de 23e minuut was symptomatisch voor de wedstrijd.
Een voorzet van Rick Veenstra werd door iedereen gemist en belandde pardoes in de verre hoek, 0-1.
VEP was echter op alle fronten beter dan het paniekerig ogende Kamerik, en het werd al snel duidelijk dat de thuisploeg het alleenrecht had op een overwinning.
Maar dan moeten ze wel de kansen benutten, en dat deed het niet.
Pas diep in de 2e helft werd van Schaik verschalkt ( 1-1 ) maar bleef daarna de onpasseerbare doelman die hij daarvoor was.

Het bleef dus bij 1-1 en daar mocht Kamerik bijzonder blij mee zijn.
Het speelde slecht, statisch, slordig en zoals gezegd paniekerig.

Volgende week ontvangen we koploper SCH'44 op ons sportpark.
De aanstaand kampioen loopt wekelijks uit, zelfs vandaag wanneer het zelf niet hoefde te spelen.
Nummer twee Zwammerdam verloor immers thuis van Rohda'76.