Kamerik pakt ook winst in Bodegraven

Bodegraven 1

Wolther Kassies (intikker)
Luuk van Schaik (intikker)

4e klasse B

26 oktober 2019 14:30

Kamerik speelde geen best eerste half uur, herstelde zich, en won uiteindelijk met 1-2.

Het was puzzelen en risico nemen voor de staf, met name aanvallend.
Remco- en Jelle de Wit waren niet beschikbaar vanwege trieste familieomstandigheden.
Johan Nap lag ziek thuis op bed.
Rick Veenstra en Jurrie vd Berg vielen tijdens de laatste training geblesseerd uit en moesten de warming-up gebruiken om te kijken of het ging.
Jelle den Boer zat voor het eerst sinds zijn opgelopen rugblessure weer op de bank.
Bas Koren doorstond de warming-up niet en kon derhalve weer van het wedstrijdformulier afgehaald worden.
De ziek geweeste Stef den Boer doorstond de warming-up wél en kon op de bank plaatsnemen.
Door alle mutaties moest Wolther Kassies, na 3 weken vakantie, noodgedwongen in de basis starten.

1. Robert de Wit
2. Roy Hutchinson
3. Tim Maarleveld
4. Ed Kooijman ( Stef den Boer )
5. Luuk van Schaik
6. Jelmer Knijff
7. Roy Voorbij  ( Jelle den Boer )
8. Wolther Kassies
9. Michel van Schaik
10. Jurrie vd Berg
11. Rick Veenstra

Zoals gezegd was het eerste half uur niet best van Kamerik-kant.
Het oogde onwennig, weliswaar begrijpelijk, maar een bal van A naar B krijgen zat er ook niet altijd in.
Bodegraven was niet veel beter maar scoorde wel de eerste treffer na 13 minuten.
Roy Hutchinson ( speelde verdedigend weer een uitstekende wedstrijd ) gaf een verkeerd balletje-breed, die door de thuisclub genadig werd afgestraft middels een perfecte counter.
Hierna pakte Kamerik het nog steeds niet op derhalve greep de trainer na een half uur in.
Spits Michel van Schaik had het lastig tussen de robuuste verdedigers zodat hij een linie terug gehaald waar hij meer in de ruimte kon gaan spelen.
Luuk van Schaik werd tot ieders verrassing in de spits gezet, tussen Rick Veenstra en Roy Voorbij.
Gelukkig pakte dit goed uit, mede doordat aanvoerder Ed Kooijman van achteruit steeds vaker in ging schuiven werd Kamerik de rest van de wedstrijd de bovenliggende partij.
Er kwam het laatste kwartier voor de thee kansen en de vrije man werd steeds makkelijker gevonden.
Zes minuten voor rust kreeg Kamerik de gelijkmaker waar het op dat moment recht op had.
Na een corner speelde Jelmer Knijff de bal goed voor, waar Wolther Kassies in de korte hoek binnen schoot, 1-1.
Kamerik had de tegenstander waar het wilde.
Bodegraven had hier moeite mee en liep kort na elkaar een paar gele kaarten op.

Na de rust bleef het spelbeeld hetzelfde, Kamerik had de bal maar moest blijven waken voor de counter.
Met name de snelle nummer 7 was handig en had veel dreiging.
Tot ieders verbazing, ook die van hemzelf, werd hij op een gegeven moment gewisseld.

Het offensief van Kamerik leverde geen héle grote kansen op.
Toen Bodegraven op een gegeven moment met 10 man verder moest na een rode kaart stegen de kansen voor Kamerik.
Helaas moest de goed spelende Ed Kooijman vervangen worden met een liesblessure, waardoor Kamerik even tijd nodig had om er weer in te komen.
In die fase kreeg Bodegraven de grootste kans op de voorsprong toen een aanvaller alleen op doelman Robert de Wit afging.
Robert redde echter zeer fraai en hield zijn ploeg hiermee op de been.

In de 83e minuut was daar eindelijk de bevrijdende 1-2.
Een goede aanval op rechts bereikte Wolther Kassies, die op zijn beurt gelegenheids-spits Luuk van Schaik kon bedienen.
Luuk schoot de bal onberispelijk tegen de touwen.

De laatste 10 minuten moest voorkomen worden dat Bodegraven langszij kon komen en dit lukte.
Uit opportunisme kreeg de thuisploeg een paar corners waarbij een kopbal rakelings over het doel ging.
Kamerik zelf kreeg de grootste kans.
De ingevallen Jelle den Boer hoefde enkel maar het hoekje uit te kiezen, maar waarschijnlijk had hij teveel tijd.

Na 4 minuten blessuretijd floot de uitstekend leidende "jonge" arbiter voor de laatste maal.
1-2 winst en een paar plekken gestegen op de ranglijst.
We staan nu vijfde.
Twee punten achter nummer drie Zevenhoven en op gelijke hoogte met Woerden, dat echter een beter doelsaldo heeft.
De Woerdenaren verloren verrassend met 3-0 bij het nog puntloze Sportief.

Volgende week ontvangen wij de ploeg die één plekje onder ons staat:  Zwammerdam.
Om 14.30uur bent U weer van harte welkom.