Kamerik overspeelt Rohda'76 (4-1)

Rohda '76 1

Veenstra (schot)

18 januari 2020 14:30

Nadat de wedstrijd in december was gestaakt vanwege de weersomstandigheden bij een 2-1 voorsprong, werd deze vandaag uitgespeeld.
Die score was bereikt door doelpunten van Jurrie vd Berg en Remco de Wit in de eerste helft, en een doelpunt van Rohda kort na rust.
Toen kwam de hagel en was het veld onbespeelbaar.
Kamerik was veruit de betere ploeg toen en baalde dat de wedstrijd toen gestaakt werd.

Vandaag een lekker zonnetje, wel fris, maar prima voetbalweer.
Kamerik stelde zich in op een furieus startend Rohda die de 39 minuten zou aangrijpen om de achterstand ongedaan te maken.
Uiteindelijk bleek hier niks van waar.
Kamerik dicteerde, kwam totaal niet onder druk te staan en bouwde de voorsprong uit naar, een nog matige 4-1 overwinning.

Direct na het begin, startend met een corner voor Kamerik, schoot Jurrie vd Berg net naast.
4 minuten later een mooie aanval waarbij Noah Vandermeer vrij voor de keeper werd gezet.
Noah kreeg de bal niet langs de doelman en een corner was het gevolg.
Deze corner kwam bij Rick Veenstra terecht die een paar man voorbij liep en droog de bal in de korte hoek, niet geheel onhoudbaar, binnen schoot ( 3-1 )

Kort na de goal werd een schot van Remco de Wit nog net geblokt, de daarop volgende voorzet van Wolther Kassies ging net naast.
Een minuutje later alweer schoot Rohda een counter naast.

In de 75e minuut een prachtige aanval van Kamerik.
Aanvoerder Tim Maarleveld onderschepte een aanval en stuurde Jelle den Boer diep, die meteen breed legde op Rick Veenstra.
Rick liep door en legde de bal op zijn beurt weer breed op Noah Vandermeer.
De verdediging opengereten en Noah scoorde zijn allereerste competitiegoal voor Kamerik, 4-1.

Nog geen minuut later combineerde Kamerik zich weer dwars door de defensie van Rohda en zette Rick Veenstra nu alleen voor de doelman.
Rick schoot echter over en zo bleef het bij 4-1.

Hierdoor gaat Kamerik in de stand voorbij aan VEP, de tegenstander van volgende week.