Kamerik boekt solide overwinning op SVS

SVS 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 4e klasse B

25 februari 2012 14:00

Put, E.J.

Zaterdag 25 februari stond de wedstrijd tegen hekkensluiter SVS op het programma. Om 12.15 vertrokken we vanuit Kamerik met de intentie drie punten mee naar huis te nemen. Eenmaal aangekomen in de kleedkamer werd het strijdplan doorgenomen. De bedoeling was om de tegenstander op eigen helft vast te zetten, dus met de verdediging tegen de middenlijn aan. Wanneer de ballen in de hoeken kwamen werd er druk gezet en toen de wedstrijd eenmaal begon merkten we dat het goed werkte. De tegenstander kwam weinig aan voetballen toe en hier en daar creëerden wij kansen.

Waar we het eerste kwartier niet zo goed speelden in balbezit, veranderde dat daarna. De bal ging goed rond en doordat we zoveel druk zette wanneer SVS aan de bal was kwamen zij niet aan voetballen toe. Doordat we zo diep en strak verdedigden was het voor ons middenveld (Bas, Jelmer, en Jelle) mogelijk om bijna alle tweede ballen te veroveren.
Dit overwicht begon zich uit te drukken in kleine kansen, die helaas niet afgemaakt werden. Zo rond de 30e minuut nam Ibi een corner kort op Jelmer, die legde hem terug op de rand zestien waar Jeroen klaar stond. Jeroen legde de bal goed zodat hij met een bekeken schot van 20 meter de doelman passeerde. Een verdiende 1-0 voorsprong. Net voor de rust werd deze voorsprong uitgebouwd naar 2-0. Na een vloeiende aanval belandde de bal in de voeten bij Johan. Die keek eens wie er voor het doel stond en zag Ibi inlopen die de voorzet met een volley in de verre hoek trapte.

De tweede helft werd er niet meer gescoord. De druk die wij de eerste helft konden zetten wisten we niet voort te zetten, en dit resulteerde in wat mini-uitbraakjes van de tegenstander die voor de rest niet meer gevaarlijk werden. Met het inbrengen van Robert ontstond wel weer wat gevaar, hij kwam twee keer dicht bij een goal maar raakte een keer de paal en het andere schot ging voorlangs. Tim werd gewisseld met een kleine blessure, en Sander kwam voor hem in de plaats waardoor Ed doorschoof naar de rechtsback positie. Even later kwam ook Thijs erin en Ed werd vervolgens weer naar een plek links op het middenveld gedirigeerd. Die kreeg ook nog een mogelijkheid om zijn naam op het wedstrijdformulier te vereeuwigen maar zijn schot mistte het doel op een haar.

Jan de Vries