Kamerik breid ongeslagen status uit

SDV 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 4e klasse B

10 maart 2012 15:00

Doesburg, J.S.M.

Zaterdag 10 maart stond de thuiswedstrijd tegen SDV op het programma. De uitwedstrijd in Rotterdam eindigde teleurstellend in 2-2 dus we hadden vandaag wat goed te maken. Hoewel de tegenstander niet erg hoog op de ranglijst stond, moesten we toch op onze hoede zijn aangezien SDV uit de afgelopen vier wedstrijden tien punten pakte.

We wilden er voor zorgen dat de tegenstander weinig ruimte kreeg om te voetballen. Ondanks de goede voornemens ontstond er met vlagen toch veel ruimte op het middenveld. Zelf hadden we wel de overhand maar echt goed voetbal lieten we maar af en toe zien. De achilleshiel(en) van SDV waren de vleugelverdedigers en de keeper die een aantal rare acties maakte.

Het eerste echte wapenfeit kwam van Niels en die verzilverde zijn kans dan ook uitstekend. Uit een hoekschop kwam hij richting de paal gerend, waarna hij de bal precies in de verre hoek knikte. In een vrij saai restant van de tweede helft wist Eduard nog twee keer te scoren, een velddoelpunt en een penalty.

De tweede helft begon met veel vrije ballen rond de zestien van Kamerik en de verdedigers moesten er een aantal keren aan te pas komen om een doelpunt te voorkomen. Toch konden zij niet verhinderen dat een aanvaller van SDV vanaf twintig meter raak volleerde. Met de deur op een kier voor de aansluitingstreffer was het voor ons nu zaak om die deur op slot te doen en dat gebeurde na ongeveer 60 minuten spelen. Robert schoot raak en zette de stand op 4-1. Bas, die op de bank was gehouden door Ibrahim, kwam erin en wist zijn invalbeurt glans te geven door de 5-1 binnen te schieten. SDV drong voor de rest niet echt meer aan en liet het verdedigend nogal lopen in de laatste fase van de wedstrijd. Wij speelden de wedstrijd rustig uit en Ed mocht na een overtreding in de zestien nogmaals aanleggen vanaf elf meter.  Hij bleef lang kijken naar de keeper en toen die eenmaal een hoek gekozen had schoot hij hem links van het midden binnen.

Weer drie punten dus, en uit de laatste 6 wedstrijden pakten we 16 punten. We zijn dus op de goede weg maar met een zwaar programma (Sportief, DCV en Alphia) voor de boeg is er nog een hoop werk aan de winkel!

Jan de Vries