Ammerstol 1 - Kamerik 1 2-4 (beker)

Ammerstolse SV 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 2 15

20 augustus 2013 19:00

Pasman, T.

Op dinsdag 20 augustus speelde Kamerik 1 de eerste officiële wedstrijd van het seizoen. Na de nodige trainingen en oefenduels, stond Ammerstol uit op het programma. Een wedstrijd waarbij op papier wat te halen was.

Het stond al snel 0-1 voor Kamerik. Remco de Wit scoorde na een goede voorzet van Brahim Klein. Niet veel later lag de gelijkmaker er al in. Na ruim een kwartier was het Robert de Wit die een te korte terugspeelbal goed afstrafte. 1-2 was ook de ruststand, omdat Kamerik de vele kansen die het kreeg niet wist te verzilveren. Ook Ammerstol was zo nu en dan dichtbij een doelpunt.

Na rust speelde Kamerik niet goed. Te vaak werd voor de moeilijke oplossing gekozen. Er was veel balverlies en het spel oogde onrustig. Ammerstol bleef hierdoor in de race en de 2-2 lag op de loer. Halverwege de 2e helft viel de 2-2 ook. Hoewel het lastig te zien was van een afstandje, kwam een inzet van Ammerstol toch wel ruim over de doellijn voordat de Kamerikse keeper Frank van der Moolen er zijn hand achter kreeg. Zijn broer Mark van der Moolen die grensrechter was van Kamerik 1 gaf bij de scheidsrechter aan dat de bal de lijn was gepasseerd.

Het kon alle kanten op, maar gelukkig was de Kamerikse aanvalslinie het laatste deel van de wedstrijd goed op dreef met Jelle Das in de gelederen die een goede invalbeurt maakte. Hij maakte zelf de 2-3 op aangeven van Robert de Wit en niet veel later schoot Eduard Kooijman de 2-4 fraai in de touwen. De overwinning was toch een feit, hoe moeizaam ook tot stand gekomen.

Er is dit seizoen ook wat vers bloed in de ploeg gekomen. Nieuwkomer Remco de Wit speelde dit keer een wat ongelukkige wedstrijd, maar liet wel zien wat in huis te hebben en Jos Bakker speelde solide in de verdediging. Als er wat meer rust in het spel komt en er wat simpeler wordt gevoetbald, kan het een mooi seizoen worden in de 4e klasse, want scorend vermogen zit er wel in deze ploeg.