C1 wint weer in bekercompetitie

Alphense Boys C4

C-junioren, C1, Groep 4 04

5 oktober 2013 13:00

Op deze fraaie herfstdag vertrekken we met 13 "man" naar Alphens Boys, we spelen uit tegen hun C4. Noah hinkepinkt met ons mee: vorige week heeft hij zich verstapt en dit heeft hem ingescheurde enkelbanden opgeleverd. Maar hij heeft nu een belangrijke taak! Hij is chef ballen-en-watertas! Sjors is er niet bij, hij is een weekendje weg. Om toch een volwaardige team te vormen mogen we een tweetal toppers uit de C2 lenen: Bart en Tim.
Het is in Alphen druk op de velden, we moeten om 13:00 uur spelen maar het programma loopt behoorlijk uit. De warming-up kan dus wat langer duren. En de langere warming-up legt ons geen windeieren. Al vroeg in de eerste helft weet Jan Dirk met een diepe pass de bal perfect in de voeten van Michel te spelen en is het in de 8ste minuut al 0-1. Na 15 minuten is het stuivertje wisselen en weet Jan Dirk te scoren na een voorzet van Michel. Iedereen zit lekker in de wedstrijd, onze verdediging zit met Mees, Lucas en Bart potdicht. Toch weet Alphense Boys de 1 - 2 te scoren, dit brengt de spanning terug in de wedstrijd. Onze C1 weet een aanval op te bouwen die begint bij Roy, via Richard over links terug naar het midden waar Tijs snel Joep weet te vinden en hij de bal naar Michel schiet. En Michel maakt een solo'tje naar het doel van de tegenstander en scoort. Met een 1 - 3 op het scorebord gaan we de rust in.
De tweede helft is er extra publiek vanuit Kamerik. De vader van Koen was er al op de racefiets, maar nu zijn ook de ouders van Lucas langs de lijn te vinden. In deze helft krijgen we veel kansen die door Jerrel worden gecreëerd, maar die gaan er net niet in. Lucas is iets te enthousiast in zijn spel, de scheids vindt dit een reden om hem 5 minuten te laten afkoelen langs de kant. Pas in de 50ste minuut gebruikt Michel de ongelukkige uittrap van hun keeper om opnieuw te scoren. En Michel scoort ook de vijfde, weer in combinatie met Jan Dirk. Koen hoeft deze tweede helft maar 1 x echt in actie te komen, maar hij doed dit perfect en houdt deze helft zijn doel schoon. Dit breng de eindstand op 1 - 5.

Adriaan.