25-01-2014: Kamerik C1 - VEP C1

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 19

25 januari 2014 13:15

van Halen, W. (kikker)

We mochten om een lekkere tijd spelen voor de uitslapers. Half 1 stond iedereen netjes klaar om om te kleden. Behalve meneer Koren wat die heeft nog steeds een blessure. Inclusief de 2 helden uit de D1: Siem en Justin. Het was snel omkleden, en hop naar het veld, want iedereen had er zin in! De beginnende 11 stonden zo:

Koen
                               Noah
Roy                        Justin                    Sjors

Mees                    Tijs                         Richard

Michel                  Jan-Dirk               Jerrel

De eerste helft begon. We voetbalde erg sterk maar scoren lukte onze voorhoede niet zo. Kans op kans kregen we maar hij ging er maar niet in. En opeens was het raak. Siem was erin gekomen voor Mees en geeft een heerlijke bal op Jan-Dirk en die kon hem er bij wijze van spreken zo in pissen. En met een 1-0 voorsprong gingen we de rust in. En we konden tevreden zijn met het voetbal. Er werd dus ook niet zoveel gezegd in de kleedkamer. Alleen ik zat natuurlijk zoals altijd te mopperen dat het net iets beter moest.

De tweede helft begon. De 2e helft was Joep erin gekomen en wat speelde Joep goed (geen sarcasme). En op een gegeven moment kwam hij langs zijn man langs de zijlijn en kapt naar binnen en geeft een heerlijke assist voor onze spits; Jan-Dirk. Weer een simpel intikkertje voor onze spits. De 2e helft was VEP een stuk sterker. Maar de verdediging hield goed sterk, de centrale verdedigers verrichten prachtig werk! En op de backs was ook niks op aan te merken. Maar toen ging het mis. Ze waren er langs. Maar toen kwam ik heel hard aanrennen en haalde de bal net van de lijn af. Waarna die weer in de voeten van de tegenstander kwam. Waarop Koen een nuttige redding had, maar ze kwamen weer tot schieten. Maar stond de topaanvoerder achter z’n team. Ik redde voor de 2e keer de bal van de lijn. Toen ging het een tijdje over en weer. En daar was onze spits weer, hij kwam tussen een terugspeelbal en liep langs de keeper en had wéér een simpel intikkertje. Toen had de keeper van VEP opeens een hele slechte uittrap. Ik kon hem zo opvangen en doorkoppen naar Michel, waarna Michel hem prachtig over de keeper heen kon tikken! Het stond alweer 4-0. Het was bijna afgelopen maar we waren nog niet klaar met het afdrogen van VEP. Jerrel dacht even een prachtige bal vanaf de rechterzijlijn te geven. En tot grote verbazing lukte dat, hij gaf een prachtige pass op Jan. Nog wel in de wedstrijd waarin hij net terug komt van zijn blessure. En Jan kon weer een intikkertje scoren. Het eindsignaal klonk en we konden met een tevreden gevoel terug naar de kleedkamer.

Man of the match: Jan Dirk, het waren ondanks dat het intikkers waren, belangrijke goals.
Heel erg bedankt Siem en Justin voor invallen, we hebben zeker wat aan jullie gehad!

Noah Vandermeer