Kamerik C1 - Kamerik C2

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 19

8 februari 2014 12:45

Daan v. Dijk

Zaterdagochtend, iedereen was er klaar voor, de wedstrijd die we moesten en zouden winnen, maar toen....

Was het kloteweer.

Dus iedereen zat aan zijn mobiel gekluisterd om te horen of de wedstrijd door gaat of niet, en ja hoor het ging gewoon door. Iedereen voetbaltas inpakken, en om 12:00 stond iedereen bij de vereniging, klaar om te voetballen. Inclusief Tim en Oscar (bedankt jongens). Tijdens het omkleden kregen we de opstelling te horen. Het was anders dan normaal. Koen heeft de pees in zijn vinger gescheurd dus hij kon niet keepen, maar wel voetballen. Dus Richard was die week met een spoedcursus keepen getraind want hij staat de komende 8 weken op doel. Wat een pech voor koen.. maar we hadden ook geluk want Richard is een goede keeper en Lucas was ook weer terug van zijn blessure.

Toen het veld op en de warming-up doen. Na even warmlopen, een passoefening en een positiespel kon de wedstrijd beginnen.

Het was weer even wennen omdat de opstelling een beetje omgegooid was. Nu denken jullie misschien dat het daarna weer goed ging. Maar dus niet. Belabberd voetbal helaas. Er waren wel genoeg kansen maar om het compleet te maken gingen die er niet in. Maar toen de laatste minuut van de eerste helft... een prima bal van Joep op Jan-Dirk en ja, Jan-Dirk schiet hem er in. Met 1-0 gingen we de rust in.

In de kleedkamer werd er niet veel gezegd door het team, iedereen wist dat dit een van onze slechtste wedstrijden was. Maar met wat tips van Sjoerd gingen we vol goede moed weer het veld op voor de tweede helft.

Het ging iets beter, maar nog steeds zeer slecht. Echter benutte we deze keer wel de kansen, een mooie bal van Noah op Jerrel, en Jerrel schiet de bal in het net, 2-0. Er werd daarna nog steeds niet goed gevoetbald door ons maar we waren wel sterker dan woerden die bijna geen kans kregen. En even later een bal van Jan-Dirk op Jerrel en Jerrel schiet hem er weer in. De stand bleef staan op 3-0, en we gingen, met de punten op zak, weer omkleden en naar huis.

Maar ja toen koen de plas op het veld zag liggen kon hij het natuurlijk niet laten om er even in te duiken. Toen dachten ik en Jerrel dat willen wij ook. Helemaal vies maar toen lekker douchen. En alle gekkigheid op een stokje, Noah daagde Jerrel en mij en koen uit om in ons onderbroek te gaan voor 2 euro. Koen was al klaar met douchen, dus hij ging niet meer. Maar Jerrel en ik wel, en we kregen 2 euro. Toen was het klaar en ging iedereen echt naar huis.

Roy Voorbij