Lentekriebels bij vvKamerik C1 - Cabauw C1.

Cabauw C1

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 19

8 maart 2014 14:15

Blanken, den E.

Onze uit-wedstrijd bij Cabauw in december vorig jaar was een "makkie", we mikten er toen 6 in terwijl Koen zijn doelnet brandschoon hield. Hoe zou dat deze wedstrijd gaan? Nou, heel anders dan gedacht. Speelden lentekriebels en het feit dat het de eerste "rokjesdag" was onze jongens .... uuhh, sorry .... jongemannen nu al parten? Het ging al mis toen tijdens de warming-up een arm- of enkelbandje werd gevonden op het veld .... van een meisje! Onze 11 (Koen was weekendje weg) en 2 van de C2 (Jacco en Tim) waren gelijk van de leg. Hier had net een meidenteam gespeeld! Door het fraaie lenteweer stroomde het thuispubliek ook in grote getale toe, dit liet de adrenaline nog harder stromen in ons team. En toch gingen we goed van start. Al heel snel was Michel trefzeker in de 7de minuut, op aangeven van Jan-Dirk. Deze combinatie was 10 minuten voor rust goed voor een tweede treffer. Toch leek het hele team niet goed bij de les, hoewel Mees en Roy soms hoogstaand voetbal lieten zien.
Tijdens de rust was Sjoerd er niet gerust op en waarschuwde iedereen voor te makkelijk voetbal in de tweede helft. En gelijk had'tie. Hoewel Joep in de 5de minuut van de tweede helft de 3 - 0 scoorde met een fraaie solo ging het hierna snel mis. Richard maakte als goalie met zijn rug een fraai eigen doelpunt en niet lang daarna was het 3 - 2. Maar gelukkig herpakte Noah zich en schudde het bloemetjes-en-bijtjes verhaal uit zijn hoofd en pingelde om een aantal verdedigers heen en scoorde een fraai doelpunt. Sjors herpakte zich ook en bouwde fraai op vanuit de verdediging, Mees nam over en Jacco maakte het af: 5 - 2. Niet veel later werd de aanval door Roy, Tijs en Noah ingezet en Jan-Dirk maakte het af en stond er een riante 6 - 2 op het score-bord. Toen zakte het voorjaarsgevoel toch weer in de benen en kon de altijd fanatiek spelende Lucas ook niet voorkomen dat Cabauw er toch weer 2 in de netten achter Richard liet belanden. Het werden benauwde laatste minuten. Gelukkig bleef het hierbij (6 - 4) en mocht C1 de 3 punten in Kamerik houden. Zou Sjoerd nog wat gezegd hebben in de kleedkamer na deze geruchtmakende wedstrijd? Het zal voor altijd een mysterie blijven, het geheim van de C1 van seizoen '13/'14....!