B1 goed van start in Beker

B-junioren, B1, Groep 4 08

10 september 2014 18:45

Hans Hijman

Onze eerste wedstrijd spelen we door omstandigheden op woensdagavond. De tegenstander, Bodegraven B2, doet gelijk een tachtische set. Ze komen veel te laat aan bij vvKamerik. Onze jongens zijn daardoor al meer dan opgewarmd en hebben er dan eigenlijk al één helft opzitten. We spelen op het 2de veld, hier is geen verlichting. Daarom wordt besloten om 2 x 35 minuten te spelen en de rust kort en op het veld te houden, dan is de wedstrijd afgelopen voor het donker wordt en hoeft het massaal toegestroomde publiek niet het veld bij te lichten met de flitsers van hun mobieltjes.

vvKamerik heeft deze wedstrijd de beschikking over 12 spelers. Noah houdt nog geen droog brood binnen, Mees en Daan hebben "kwaaltjes" en Twan had de verkeerde kant van z'n crossauto blootgesteld aan het zonlicht, dit was niet goed voor z'n arm. Koen is een beetje de kluts kwijt en vraagt zich af wat die beschermstukken van zijn keepersbroek voor nut hebben in z'n knieholten. We beginnen de wedstrijd met Stef op de bank.

Boreft B2 zet direct vanaf de aftrap de druk er enorm op. Ze hebben snelle jongens voorin die x op x vanuit het middenveld worden weggestuurd met lange ballen naar voren. Onze verdedigers, Nick, Lucas, Oscar en Richard hebben het zwaar en bezwijken in de 6de minuut, 0 - 1. Onze B1 jongens grommen en zetten hun zinnen op de gelijkmaker. En die komt 4 minunten later uit een perfecte hoekschop van Jelle en de bal die in de touwen verdwijnt door ...... Sjors! De eerste treffer van het seizoen is van Sjors! Het is nu al een legendarisch begin van deze B1. Lang genieten mogen we niet: één minut later letten we gewoon niet op na een "dood" spelmoment, we staan weer achter. De balans tussen beide teams wordt beter, maar Tim, Bodhi en Tijs worden te veel afgeleid door de felgekleurde keeper en mikken de bal recht in zijn armen.
In de korte rust geeft Hein nuttige en strategische tips&truc's. En maant tot kalmte en geconcentreerd "uittikken".
Stef vervangt Bodhi in de 2de helft en heeft er zin in. Zijn aanvallen worden steeds brutaler en in de 49ste minuut weet hij na een lange solo de "neon" B2 goalie te omzeilen, 2 - 2! En nu begint de heftige conditie training van Hein vruchten af te werpen. Onze jongens hebben nog genoeg lucht om er vol voor te gaan, de tegenstander moet naar adem happen en begint slordig te worden. En dan wordt er 15 minuten voor het einde van de wedstrijd een aanval uit het boekje opgezet door onze B1. Michel krijgt uiteindelijk de bal perfect van Tim in de voeten gespeeld en ramt de bal vol in het net: 3 - 2! Het laatste lange kwartier doet het team waarvoor het getraint heeft; geen ruimtes weggeven, geen risico's nemen en ..... soms heel veel geluk hebben!