27 september 2014: Kamerik 1 - Noordeloos 1 4-1 (3-0)

SV Noordeloos 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

27 september 2014 15:00

Ben Ali, O.

27 september 2014, een mooi najaarszonnetje zorgde ervoor dat de thuiswedstrijd tegen Noordeloos afgewerkt kon worden bij een heerlijke temperatuur van 20 graden. Nadat het 2e elftal afgelopen week de tweede ronde van de beker bereikte en hedenmorgen de eerste competitiewedstrijd ook winnend wist af te sluiten, was het zaak voor ons 1e elftal om ook eenoverwinning te boeken. Na de winst uit bij Dilettant ( 3-4 ), waarbij ons 1e een half uur zeer goed voetbal speelde, was het vertrouwen groot dat dit vandaag inderdaad zou gaan gebeuren. Noordeloos had van tevoren op de website verkondigd dat de uitwedstrijd tegen het voor hun onbekende Kamerik wellicht tot een overwinning kon leiden, gezien de stand op de ranglijst. Voor de bezoekers helaas een utopie, ze kwamen er totaal niet aan te pas.

Vanaf de eerste minuut speelde Kamerik met veel bravoure en drang om de goal van Noordeloos te gaan zoeken. Van achteruit werd er zorgvuldig opgebouwd door een uitblinkende Bart Knijff. Hij lijkt zijn positie wekelijks beter te gaan uitvoeren en verdeelde het spel naar hartenlust. Broertje Jelmer was de baas op het middenveld en de verdediging van Noordeloos had geen grip op de Kamerikse aanvallers. Het duurde dan ook niet lang voordat de 1-0 op het bord stond. Jelle den Boer stond aan het eind van een prachtige aanval. Kamerik leunde niet achterover en wilde de povere tegenstander voor het rustsignaal al over de knie hebben. Jelle Das en opnieuw Jelle den Boer zorgden uiteindelijk voor een dik verdiende 3-0 voorsprong bij de rust, en daar mocht Noordeloos niet eens ontevreden mee zijn.

De tweede helft werd vakkundig uitgespeeld door Kamerik. De 1-3 was een smetje door een strak diagonaal schot waarop Frank vd Molen geen antwoord had. Meer gevaar hebben we echter niet te duchten gehad van de sportieve tegenstander, die zelfs dusdanig sportief was door Kamerik nog een doelpunt te schenken. Een tikkie terug van 40 meter werd dusdanig hard en hoog uitgevoerd, dat de bal prachtig in het eigen doel verdween. Al met al een goede en overtuigende zege van Kamerik, dat nu 2 van de 3 wedstrijden heeft gewonnen. Alleen IFC, de huidige koploper, heeft Kamerik punten afhandig gemaakt. Na afloop trakteerde trainer Patrick de Ruijter, zoals afgesproken bij winst van zowel het 1e als het 2e, alle aanwezigen op een bitterballengarnituur.Volgende week gaan de blauw-witten op bezoek bij Rijnstreek.