Robert de Wit velt Oudewater

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

1 november 2014 15:00

Verhoef, C.H.

Robert de Wit velt Oudewater.

De titel lijkt een logische, aangezien de aanvaller van Kamerik met 4 treffers succesvol was tegen Oudewater.
Echter, kan je 4x scoren zonder je ploeggenoten?
Nee, het hele team van Kamerik heeft een aandeel gehad in de 4-2 winst vanmiddag.

Kamerik begon "dood" aan de wedstrijd, en dat duurde de hele eerste helft.
Robert de Wit opende de score in de 11e minuut door de bal te ontfutselen van de laatste verdediger van Oudewater. één op één met de keeper faalde Robert niet. Vijf minuten eerder had hij de score kunnen openen maar mistte toen door tegen de keeper aan te schieten.
De rest van de eerste helft bleek een matte vertoning van de thuisploeg en zo kon Oudewater in de wedstrijd blijven. Het kwam 5 minuten voor rust zelfs op gelijke hoogte nadat Kamerik voor de zoveelste keer een bal verkeerd inspeelde.

In de rust waren de woorden van trainer Patrick de Ruijter niet tegen dovemansoren gericht aangezien het 2 minuten na de thee al ineens 3-1 stond. Twee keer schoot Robert de Wit de bal in de kruising. Kamerik begon weer het zelfvertrouwen uit te stralen van de voorgaande weken en de bezoekers mochten blij zijn dat de thuisploeg niet scherp was in de afronding. Grote kansen werden gemist waaronder een vrije inschietkans van Jelle Das en een pegel onderkant lat van Mareijn de Wit. Vandaag was er maar 1 persoon die met scherp schoot: het was Robert de Wit die met zijn vierde treffer de stand op 4-1 bracht. Daarna nog een heel klein kansje voor Jelle den Boer alvorens de bezoekers voor de statistieken nog vlak voor tijd de 4-2 maakten.