ARC 6 - Kamerik 2

Brahim Klein (schot)

Mannen zaterdag, 2, 4e klasse 03

8 november 2014 16:00

Een beetje laat, maar hierbij nog het verslag van de wedstrijd tegen ARC. Was er nog niet eerder aan toegekomen. Hierbij alsnog:

In de wekelijkse verslaglegging van de wedstrijden van Kamerik 2 is een gat ontstaan. Twee weken nadien is het toch tijd om de uitwedstrijd bij A.R.C. te amarylliseren.

Voor deze wedstrijd keken wij met plezier naar de stand, aangezien alleen Oosterheem en CVC Reeuwijk zich op doelsaldo boven ons geklasseerd hebben. Tegen nummer 4 A.R.C. konden we laten zien dat we in de top thuis horen.

We legden onszelf echter een extra tegenstander op. We speelden namelijk meer tegen de omstandigheden dan tegen de Alphenaren. We hadden – zeker in de eerste helft – het beste van het spel, maar waren de hele middag ook druk met de late aanvangstijd, het beroerde veld en de vervanging van onze vaste keeper Arie van Bommel.

In de eerste helft scoorden Wolther (schot/voorzet vanaf de zijlijn die in één keer over de keeper vloog), Jorn (werkte netjes af na een corner van Ibi) en Ibi (tikte de bal langs de keeper na een dieptepass van Jeroen). We lieten ons ook drie keer verassen waardoor de stand met de rust gelijk was.

In de tweede helft lieten we ons wederom twee keer verassen. Verkeerde kant dekken en te veel mensen voor de bal bij balverlies rond de middenlijn werden fataal. Zelf zetten we daar tussendoor maar één doelpunt tegenover. Invaller Christian soleerde bij zijn eerste balcontact fraai langs drie tegenstanders. Zijn schot werd door de keeper nog wel gepareerd, maar Vincent kon de rebound binnenwerken.

De 5-4 uitslag was niet terecht, maar betekende wel het eerste puntverlies. Twee weken later vinden we onszelf nog steeds bovenaan de ranglijst terug. Als we onnodig puntverlies weten te voorkomen, dan kan het nog wel eens een heel leuk seizoen worden!