Kamerik 1 verslaat Linschoten in tweede helft.

Linschoten 1

Remco de Wit (intikker)
... (kopbal)
... (scrimmage)
Jelle den Boer (intikker)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

8 november 2014 14:45

Maurits, M.

Het begint al wat kouder te worden langs de lijn, maar goed, het is inmiddels ook al november.
Je hoopt dan dat het voetbal wat jouw cluppie je voorschotelt, je dusdanig verwarmt dat je toch nog aangenaam achter de afrastering staat.
Dit was vandaag niet het geval, althans in de eerste helft.
Kamerik ging mee in het spel en niveau van de bezoekers.
Passes kwamen niet aan, weinig beleving en matige coaching lagen hieraan ten grondslag.
Het was aan Kamerik zelf te wijten dat Linschoten tot de rust in de wedstrijd kon blijven.
Toch kwam Kamerik op voorsprong, op een wijze die geheel in het beeld van de wedstrijd pastte.
Een mislukte voorzet van Remco de Wit vloog over de keeper heen in de verre kruising.
Hopende dat nu de rust in de ploeg terugkwam ging men er eens goed voor zitten. Maar men zat nog niet goed of de gelijkmaker lag al achter doelman Arie van Bemmel. Bij de tweede paal kon een Linschotenaar vrij inkoppen. Zo leek de rust aan te breken met een 1-1 stand, maar toen de prima fluitende arbiter daadwerkelijk voor de rust blies, stond er toch echt 2-2 op het scorebord, die uitstekend werd bediend door pupil vd week Rick Witteveen. Eerst omzeilde Remco de Wit de buitenspelval om de 2-1 binnen te schuiven, maar een minuut later tikten de bezoekers van dichtbij de 2-2 binnen na een scrimmage voor het doel.
Een slechte eerste helft van de thuisploeg zat erop, maar stond het gelukkig niet op achterstand. Volgens Peet Boer moest het gaan bulderen in de kleedkamer zodat de voegen tussen te tegels vandaan zouden komen. Trainer Patrick de Ruijter was een andere mening toegedaan en besloot de eerste vijf minuten buiten te wachten en stiekem aan te horen wat de spelers er zelf van vonden. Hij was gerustgesteld aangezien de groep zelf de juiste constatering had. De pijnpunten werden haarfijn uitgelegd en oplossingen aangedragen. De trainer hoefde hier weinig aan toe te voegen.

Na rust dus dezelfde Kamerikploeg op het veld, maar met een hele andere instelling. Er stond weer een geheel op het veld, die elkaar goed coachten en elkaar wisten te vinden. Na 10 minuten was al duidelijk dat de bezoekers er niet meer aan te pas zouden komen, en dat vonden ze niet leuk, wat zich uitte in grove overtredingen en zielig taalgebruik, ook van de "supporters" naast de dug-out van Kamerik.
Gelukkig had Kamerik hier het enige juiste antwoord op, door de winst naar zich toe te trekken. Eerst was het Jelle den Boer die binnentikte, waarna Jelmer Knijff de 4-2 binnen-soleerde. Linschoten was geslacht en mocht blij zijn dat zij de wedstrijd zonder rode kaarten beeindigde.

Volgende week gaat Kamerik inhalen bij Lekkerkerk.