Onze B1 wint ruim van VEP

Assist: Lucas Koren

B-junioren zaterdag, B1, 4e klasse 08

1 november 2014 10:45

Op zaterdag 1 november moesten we (de B1 van Kamerik) een uitwedstrijd tegen VEP B2 spelen. Deze tegenstander waren we in de beker ook al tegengekomen, en we wonnen toen nipt met 2-1. We hebben toen geluk gehad dat we die wedstrijd hadden gewonnen, want het spel was niet al te best, en VEP had wel minimaal een puntje verdiend.

We stonden ruim van tevoren klaar voor onze wedstrijd, met als weer een lekker zonnetje en een temperatuur van rond de 20 (!) graden. Perfect voetbalweer dus.

De scheidsrechter blies op zijn fluit, en om precies 10:45 begon de wedstrijd. Kamerik speelde prima, en al na 15 minuten kon de keeper van VEP na een mooie knal van Tim de bal uit het net vissen. 0-1 voor Kamerik. De assist was van Jelle.

En Kamerik bleef maar aanvallen. 5 minuten later was het alweer raak, 0-2. Michel prikte de bal in het doel na een mooie pass van Jelle.

10 minuten later stond het opeens 0-4, want in de 24e minuut schoot Mick  de bal op aangeven van Noah keurig in het doel, en weer 5 minuten daarna tikte Stef (In het veld gekomen voor Michel) de bal op aangeven van (alweer) Jelle in het doel.

Met een stand van 0-4 gingen we rusten, uiterst tevreden over hoe de wedstrijd tot dan toe verliep. Richard werd gewisseld voor Daan, Tijs voor Oscar en Stef kwam al eerder het veld in voor de geblesseerd uitgevallen Michel.

De 2e helft begon goed, want al na 8 minuten schoot Lucas de bal met een mooie volley vanuit een corner in het doel. De aangever was alweer Jelle. 0-5.

3 minuten daarna, in de 51e minuut, scoorde Mick een mooi doelpunt na een fantastische steekpass van de goed spelende Daan. 0-6 voor Kamerik.

Hierna gebeurde er een tijdje niets en was het Kamerik dat maar bleef aanvallen. Een paar spelers van VEP gingen in de 60e minuut al aan de scheidsrechter vragen hoe lang de wedstrijd nog duurde, dus die hadden er ook geen zin meer in. In de 67e minuut werd er weer gescoord. Het was Jelle die de bal na een mooie dribbel tussen de touwen schoot. 0-7.

Twee minuten daarna was het alweer raak. Jelle schoot de bal op aangeven van Noah in het doel. 0-8.

In de 76e minuut, 4 minuten voor het einde van de wedstrijd, werd het laatste doelpunt van de wedstrijd gemaakt door Mick. Hij schoot de bal beheerst in de hoek van het doel na een mooie pass van Lucas. 0-9.

Na precies 80 minuten blies de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Het was een wedstrijd waarin we een goed spelend en dominant Kamerik hebben gezien. Dit belooft veel voor volgende week, thuis tegen Woerden B2.

Oscar