Kamerik 1 in extremis voorbij SPV ( 2-1 )

SPV'81 1

Joseph Kayee (scrimmage)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

29 november 2014 14:30

Witte, M.M. de

Het venijn zat in de staart.
Met de winnende goal vlak voor tijd en een rode kaart voor Bart Knijff was de slotfase het meest spectaculair vandaag.

Al moet gezegd worden dat het allemaal niet nodig moest zijn geweest als Kamerik het klassenverschil in doelpunten had uitgedrukt.
De eerste 20 minuten van de wedstrijd speelde zich alleen af op de helft van de bezoekers.
De ene kans volgde de andere op, maar gescoord werd er niet.
Ja, Joseph Kayee kopte de bal in het doel, maar in zijn vlucht ( op zo'n 2 meter boven de grond ) meende de scheidsrechter een overtreding te hebben gezien.
SPV moest alle zeilen bijzetten maar kwam het eerste half uur schadevrij door.
Sterker nog, in de dertigste minuut kwamen zij voor het eerst in het strafschopgebied van Kamerik, maar het was dan ook meteen 0-1.
Een harde schuiver in de verre hoek bleek te machtig voor doelman Frank vd Moolen, die naar later bleek een zware blessure opliep in de wedstrijd en waarschijnlijk weken is uitgeschakeld.
Kamerik bleef aandringen en kreeg 5 minuten voor de thee loon naar werken.
Robert de Wit was wederom trefzeker door de balhard onder de doelman van SPV binnen te knallen.

Na rust werd al snel duidelijk dat SPV voor het punt ging.
Wanneer een aanvaller het in zijn hoofd haalde om op de helft van Kamerik druk proberen te zetten werd deze door zijn ploeggenoten weer teruggeroepen.
Het graafde zich in en probeerde tijd te winnen waar het kon.
Niemand die het de bezoekers kwalijk kon nemen aangezien Kamerik vele malen beter was.
Doordat SPV zich ingroef werden de kansen minder talrijk en begon de ploeg tegen de klok te voetballen.
Er werd teveel met de bal gelopen ipv de bal door middel van passing naar voren te brengen.
SPV was enkele maal gevaarlijk in de counter maar echt ingrijpen hoefde Frank vd Moolen niet meer.
Uiteindelijk lukte het Kamerik om de dikverdiende voorsprong op het bord te zetten.
Verdediger Joseph Kayee was het meest attent in de zoveelste scrimmage voor het doel.
Uitzinnig van vreugde vierde hij de treffer met een vreugdesprong in de armen van trainer Patrick de Ruijter.
Met nog 5 minuten op de klok was het zaak om de voorsprong over de streep te trekken.
SPV dirigeerde iedereen naar voren en pompte iedere bal richting het doel van vd Moolen.
Dezelfde doelman stond aan de basis van een enorme tegenvaller.
Zijn  verkeerde uittrap werd een prooi voor de spits van SPV die alleen richting het Kamerik-doel ging.
Net voor het strafschopgebied deed Bart Knijff het enige juiste voor de ploeg.
Hij maakte de overtreding op de aanvaller en ontving de rode kaart begripvol.
De toegekende vrije trap leverde geen goal op waardoor er weer 3 punten konden worden bijgeschreven.